Jak prosto rzucić palenie?

Palenie szkodzi zdrowiu, wiemy to od dawna. Pozbycie się nałogu palenia może być dla nas bardzo frustrujące. Zamiast od razu poddawać się na starcie warto przygotować plan działania. Pozbycie się nałogu może być trudną drogą, ale wygraną będzie zdrowie.

Rzuć palenie w kilku krokach

proste rzucanie paleniaWiele sytuacji z życia może kojarzyć się nam z paleniem papierosów. Czy wyobrażamy sobie picie kawy bez porannego papierosa? Albo spotkania ze znajomymi bez zapalenia go? Wypełnienie pustki po papierosie może być ciężkie. Nie wiemy, czy proste rzucanie palenia jest w ogóle możliwe. Trzeba sobie wypracować własną metodę. Kiedy jesteśmy w barze zamiast papierosa możemy spożywać jakieś przekąski. Myślenie o papierosie sprawia, że chcemy natychmiast go zapalić. Warto wtedy skupić uwagę na bardziej przyjemnych rzeczach, niż chęć sięgnięcia po papierosa. Chociaż pierwsze dni mogą być dla nas trudne, to trzeba wytrwać. Rzucanie palenia jest też poniekąd sprawdzianem cierpliwości. Często wierzymy w mity, że palenie uspokaja.  Są różne metody radzenia sobie ze stresem, a sięganie po papierosa w tym momencie nie jest dobrym rozwiązaniem. Często jest tak, że palimy więcej, niż powinniśmy. Sama nikotyna działa pobudzająco, dlatego mamy wrażenie, że nas odpręża. Ponadto prowadzi do podwyższenia ciśnienia. Po około 20 minutach od zapalenia ostatniego papierosa ciśnienie wraca do normy, a nikotyna po 3 dniach zostaje całkowicie oczyszczona z organizmu. Chociażby dlatego warto podjąć próbę rzucenia palenia.

Rzucanie palenia wbrew pozorom nie jest takie straszne. Zawsze można je zastąpić chociażby gumą do żucia lub jakąś przekąską. Ponadto po rzuceniu nałogu zmniejsza się ryzyko zachorowania na raka płuc. Tylko od nas zależy, czy tak naprawdę chcemy rzucić palenie i zadbać o swoje własne zdrowie.