Języki obce – jak uczyć ich pracowników?

Dobre kursy językowe to dziś podstawa. Dzięki tym najlepszym zyskujemy bogate słownictwo, swobodę mówienia, doskonałą znajomość gramatyki oraz ważne certyfikaty. Jednak kurs powinien spełniać pewne kryteria – w końcu po jego ukończeniu chcemy nie tylko mówić poprawnie – chcemy móc w pełni posługiwać się językiem, móc dogadać się w każdej sytuacji i z każdym. 

Jak powinien wyglądać firmowy kurs językowy?

szkolenia językowe dla firmPo pierwsze – najlepiej jest wykupić kurs tylko dla naszych pracowników. Wtedy lektor będzie mógł poświęcić im maksimum czasu. Wiele firm prowadzących szkolenia językowe dla firm w przypadku wykupu lekcji dla większej grupy proponuje również dostosowanie dni oraz godzin – tak, aby nie przeszkadzały w pracy. Dodatkowo na takim kursie lektor będzie mógł dostosować materiał pod pracowników, przerabiać z nimi dialogi i słownictwo, które rzeczywiście najbardziej przydadzą im się w pracy. Powiązana z tym jest druga ważna zasada: dobierajmy kurs do tego, czym zajmują się pracownicy. Musimy podszkolić grupę handlowców? Postawmy na zaawansowany kurs business, symulowane negocjacje itp. Kurs będzie przeznaczony dla osób, które mają pracować z osobami, które na co dzień posługują się danym językiem? Postawmy na zajęcia z native speakerem. Dzięki temu efekty zostaną osiągnięte znaczniej szybciej a sam kurs przyniesie znacznie więcej korzyści. Pamiętajmy, że kurs językowy to nie tylko poprawna gramatyka czy słownictwo. To także swoboda wypowiadania się, umiejętność dialogu, przekazywania pomysłów i idei. I na to także warto postawić na kursie. 

Fundując pracownikom kurs językowy, tak naprawdę inwestujemy w firmę. Bo to właśnie dzięki takim kursom nasza kadra jest lepiej wykwalifikowana, lepiej odnajduje się w swoich zadaniach i jest pomocna. Dzięki nim może lepiej sprzedać produkt, obsłużyć klienta czy pozyskać nowego wykonawcę.