Odpowiednie ustawienie kierownicy to podstawowa czynność, która muszą wykonać rowerzyści przed zaczęciem jazdy na nowo nabytym rowerze. W wielu wypadkach kluczową rolę w tego typu zabiegu odgrywa odpowiednie dobranie mostka. Dzięki temu możliwe staje się takie dobranie jego długości, aby w jak najlepszy sposób wpłynąć na wygodę jazdy i brak powstawania bólu rak i tułowia. W jaki sposób dobrać odpowiedni mostek?
Wybór najlepszego mostka ahead do kierownicy
Jeżeli chcemy kupić odpowiedni mostek ahead, musimy upewnić się, czy nasze stery mają wymiary jeden i jedna ósma cala. Jeżeli tak jest, możemy zakupić mostek rowerowy do kierownicy trekkingowej, górskiej czy szosowej. Do najważniejszych parametrów tego typu elementu rowerowego należy jego długość. Dobierając odpowiednio długi mostek, możemy wpłynąć na wygodę jazdy na przykład wtedy, gdy zakupiliśmy rower, który jest minimalnie za mały. Wydłużając mostek, pozbędziemy się problemy bólu pleców i skulonej sylwetki podczas jazdy, która jest efektem przykrótkiej górnej rury ramy. Jeżeli uprawiamy wyczynowe kolarstwo trailowe, używamy trochę krótszego modelu mostka, dzięki czemu możemy wpłynąć na bardziej równomierne rozłożenie masy na przednie i tylne koło. Krótszy mostek wpływa także na szybszą reakcję przy skręcaniu kierownicą. Krótsze mostki są także stosowane w kolarstwie zjazdowym, zwanym downhillem. Krótki mostek daje najlepszy czas reakcji przy dużych prędkościach.
Podczas zakupu mostka możemy wybierać także średnicę obejmy kierownicy. Standardem w wielu współczesnych rowerach jest rozmiar 31,8 mm. Wiele wsporników jest używanych do montażu liczników i nawigacji rowerowych GPS. Możliwe jest to zwłaszcza na długich, szosowych modelach mostków, które są montowane także w rowerach szutrowych.