Za każdą podjętą przez człowieka decyzję odpowiada mózg. To ten nieprzeceniony organ odpowiada więc za niemalże wszystko, co dzieje się w naszym życiu. Jednakże aby mózg mógł sprawnie funkcjonować, konieczna jest prawidłowa praca innych organów, choćby serca, jelit, płuc. Tak jak pracownicy są odpowiedzialnym za działanie mózgiem każdej firmy, tak i oni wymagają odpowiedniego zaplecza by móc pracować.
CRM, czyli podstawa sprawnej działalności
Narzędziami zapewniającymi sprawne działanie każdej firmie, są komputery. To dzięki nim pracownicy mogą realizować swoje zadania, organizować zamówienia, kontaktować się z klientami, operować danymi. Komputery same w sobie nie są jednak magicznym rozwiązaniem, które umożliwi firmie płynne działanie. Pomocne w zmaksymalizowaniu efektów płynących z pracy komputerów są programy typu CRM (ang. Customer Relationship Menagement). Tłumaczenie tego zwrotu to „zarządzanie relacjami z klientami”. Systemy CRM rzeczywiście pomagają w zarządzaniu wszelkimi związanymi z klientami danymi. Umożliwiają one składanie zamówień, tworzenie baz danych, katalogować i porządkować informacje, wspieranie systemów sprzedaży czy kontakt z klientem. Przede wszystkim jednak, programy CRM umożliwiają skuteczną organizację pracy. Programy towarzyszące zainstalowanym na komputerach systemom operacyjnym same w sobie posiadają niemałe możliwości, jednakże zdecydowanie nie są one w stanie dorównać systemom CRM.
Mózg to nie wszystko. Wyposażeni w komputery pracownicy nie wystarczą by wrzucić obroty firmy na najwyższy bieg. Oni także wymagają narzędzi, środków, które pozwolą im skutecznie operować danymi. Pracownicy każdej firmy potrzebują systemów, które umożliwią im działanie w jak najbardziej efektywny sposób. Temu właśnie służą programy CRM.